Ogólne limity
Limity na grach otwartych:
- karabinki elektryczne 1,07J (Joul)
- karabinki i pistolety HP: 1,01J
Strzelamy na kulkach docelowych
Wszystkie strzały muszą mieć wartości poniżej ustalonych limitów
Energia podana odpowiada około 340fps na kulkach 0,2g
Limity na grach prywatnych mogą zostać ustalone indywidualnie przez uczestników o ile uczestnicy są pełnoletni.
Maski do gry są wypożyczane jeśli uczestnicy trzymają się limitów gry otwartej.
Osoby niepełnoletnie na grach prywatnych muszą korzystać z karabinków z limitami z gry otwartej.
Uczestnicy w wieku do 12 lat brać udział w grze, gdzie karabinki generują energię poniżej 0,55J
Minimalny wiek uczestnika strzelania paintball ASG na Magnum Arenie to 10 lat
Młodsi uczestnicy mogą brać udział w grach z paintballem laserowym
Dlaczego tak niskie limity na grach otwartych?
- obowiązuje zasada: strzelamy z każdej odległości, bez krzyczenia pif-paf co wpływa na dynamikę gry, jednoznaczność trafień i sam przebieg gry a tym samym jakość zabawy
- dużo osób gra regularnie kilka razy w tygodniu – my jako instruktorzy również – i nie chcemy mieć po grze miliona krwawych trafień i siniaków, choć i tak jesteśmy cali w kropkach
- podczas intensywnej wymiany ognia często nie zastanawiasz się w jaką część ciała strzelasz. Często wystaje tylko tył głowy, albo nieosłonięta kostka. Najgorzej dostać w palec. Rygorystyczne limity mocy wpływają na komfort gry i zmniejszają ewentualne obrażenia
- gry na Magnum Arenie są bardzo intensywne. Podczas jednej 1,5h gry zostajesz trafiony nawet 200 razy kulką !!!
- taki limit w zupełności wystarczy. Wiele osób gra mając 0,8-0,9J i jest super. Jeśli uważasz, że potrzebujesz więcej – przyjdź zagraj a zmienisz zdanie
Skąd różnica w dopuszczalnej energii dla HP i elektryków?
Doświadczenie pokazuje, że część sprzętu zasilanego HP potrafi wygenerować większą energię pierwszych strzałów po przerwie w strzelaniu zwłaszcza przy mocno nabitej butli.
Pierwszy i drugi strzał w okolicach 1,05J i później kolejne poniżej 1J. Limit przy pomiarze eliminuje ryzyko trafienia kulką z energią przekraczającą ustalone limity.
Karabinki HP zazwyczaj są znacznie szybsze a spusty znacznie czulsze niż w elektrykach. Ustawienie sprzętu poniżej 1J powoduje, że trafieni kilkoma kulkami z rzędu odnoszą mniejsze obrażenia. Emocje w trakcie gry są na tyle silne, że zazwyczaj strzelasz kilkukrotnie. Mając HP strzelasz statystycznie częściej i więcej więc zadajesz więcej bólu innym graczom.
Taki limit w zupełności wystarczy do skutecznego eliminowania innych graczy i wpływa na komfort całej zabawy. Jeśli potrzebujesz się wyładować zadając większy ból innym graczom to nie tutaj.
Czy jeśli mam 1,1J to mogę wejść?
Na grach otwartych wynik podczas pomiaru musi być poniżej 1,01J/1,07J. Wobec tego jeśli Twój sprzęt generuje powyżej tej wartości to ten sprzęt nie może grać
Jeśli zdarzy się, że Twój karabinek jest za mocny, masz cały sprzęt potrzebny do gry – karabinek w klasie standard otrzymasz od nas bezpłatnie (karabinki standard posiadają standardowe silniki, akumulatory 7,4V oraz układy Perun Hybrid)
- Można zamontować swój Tracer, kolimator itp do naszego karabinka
- Karabinki wyższej klasy dodatkowo płatne
Maski Valken i FieldOne - limity producenta
Valken i FieldOne – producenci naszych masek na etykiecie wskazują limity prędkości wylotowej, dla której szkiełko zostało opracowane to 300fps dla kul paintballowych. Nasze testy wykazały, że maski wytrzymują spokojnie wartości do 340fps na kulkach 0,2g a ich zużycie jest akceptowalne.
Strzelanie z większej energii znacznie przyspiesza zużycie szkiełek co przekłada się na koszty związane z utrzymaniem stanu technicznego.