Scenariusze - Proste
Scenariusze proste paintball ASG charakteryzują się:
- brakiem określonego celu, który warunkuje zwycięstwo lub przegraną
- różnorodna mechanika odrodzeń po trafieniu
- koncentrujemy się na eliminowaniu przeciwników
- świetna możliwość przetestowania pola gry, różnych przejść, technik, kątów itp.
- najlepsza opcja na grę rekreacyjną, na luzie
Lista scenariuszy Prostych dostępnych na Magnum Arenie:
- Quake – każdy na każdego
- My tu Wy tam – po prostu się strzelamy i odradzamy w bazie po trafieniu
- My tu Wy tam szeroko – po prostu się strzelamy lecz startujemy i odradzamy się na środku przy szerokiej ścianie
- Mini arena – gramy 1 vs 1 lub 1v1v1, osoba trafiona jest zastępowana kolejną osobą z drużyny
- Fale – po prostu się strzelamy i mamy jedno życie. Trafieni do gry wracają dopiero z kolejnym gwizdkiem
- Zombie Rush – trafiony staje się nieśmiertelnym zombie. Ostatni który przeżyje grę – wygrywa
Scenariusze dynamiczne
Scenariusze dynamiczne paintball ASG na Magnum Arenie charakteryzują się zadaniem, które z pozoru jest proste. Ale konstrukcja pola gry i zaangażowanie przeciwnika znacznie utrudniają to zadanie. Łatwo powiedzieć: zabierz flagę przeciwnikowi. Trudniej zrealizować. Podstawowe cechy gier dynamicznych na Magnum Arenie:
- zadanie z użyciem prostego gadżetu lub urządzenia
- intensywny przebieg gry
- dynamiczne powroty do gry po trafieniu
Lista scenariuszy dynamicznych
- Flagi – klasyczna walka o flagę oraz Flagi 2, 4, 6, czyli rozbudowane wersje tej gry o większą ilość flag
- Berta – przenieś Bertę jak najdalej w stronę przeciwnika
- Quake Berta – gramy każdy na każdego. Wygra ten, który na koniec będzie miał ze sobą Bertę
- Dominacje klasyczne – przejmowanie kontroli nad polem gry. Drużyna która kontroluje pole gry dłużej wygrywa.
- Dominacje Killhouse – przejmowanie kontroli nad polem gry. Drużyna która przejmie kontrolę większą ilość razy wygrywa
- Zbieracze – strzelamy i zbieramy punkty zanosząc złoto do bazy
- Speedsoft game – zabierz chustę ze środka i dobiegnij z nią do bazy przeciwnika (maximum 12 osób)
- IX kompania – jedna drużyna się broni przez 1,5-2min, a druga atakuje. Jeśli chociaż jeden broniący przetrwa – cała drużyna broniących wygrywa
- Hybrydowe flagi – grę można wygrać poprzez zabranie flag przeciwnikowi lub zabranie drogocennego zbiornika z bazy
- Hybrydowa dominacja – grę wygrywamy poprzez zdobycie przewagi w kontroli na polu gry z użyciem urządzeń Berta i Dominator
Scenariusze zaawansowane
Gry zaawansowane to bardziej wymagające i skomplikowane warianty zabawy. Tutaj nie wystarczy kliknąć przycisku i bronić. Trzeba powtórzyć kod, podłożyć bombę czy zaplanować napad na bank.
Kilka cech charakterystycznych dla gier zaawansowanych:
- bardziej skomplikowane zadania i gadżety
- zadania mogą być różne dla obu drużyn
- wykonanie zadania wymaga więcej czasu
- gra może przebiegać na całym polu gry w wolniejszym tempie
- różne mechaniki odrodzeń
Lista scenariuszy zaawansowanych:
- Napad na bank – antyterroryści starają się uniemożliwić wykradzenie złota, a terroryści rabują go jak najwięcej. Gra podzielona na dwie rundy.
- Bomba CounterStrike – jedna drużyna podkłada bombę, druga stara się do tego nie dopuścić zabierając ją lub rozbroić już podłożoną (minimum 6 osób)
- Bomba z Kodem – terroryści podkładają bombę, lecz do tego celu należy wpisać prawidłowy kod. Rozbrojenie również wymaga wprowadzenia prawidłowego kodu.
- Bomba „Hasło” – Wygra drużyna, która jako pierwsza pozna hasło i prawidłowo rozbroi bombę.
- Więźniowie – osobę trafioną z przeciwnej drużyny można zabrać do więzienia. Jest możliwość ucieczki z więzienia :) (minimum 10 osób)
- SkyNet – drużyny zdobywają punkty poprzez powtórzenie haseł na urządzeniach. Im trudniejsze hasło tym więcej punktów
- Realizacyjny – kilka prostych zadań, które wykonujemy jedno po drugim przechodząc dynamicznie pomiędzy torami gry (minimum 10 osób)
- Gorączka złota – osoby funkcyjne w drużynach mają zadanie wykraść jak najwięcej złota ze skarbca – ale uwaga – osoby funkcyjne mają tylko 3 życia. (minimum 10 osób)
- Bombowy Quake – gra dla 3-5 osób – gramy każdy na każdego – kto pierwszy rozbroi bombę?
- Szpiegowie – drużyny zdobywają punkty poprzez Infiltrację bazy przeciwnika. Do tego celu używamy urządzeń SPYvsSPY
Wyzwania - specjalne scenariusze
Gry – Wyzwania najczęściej gramy w ramach wieczorów kawalerskich lub urodzin. To właśnie Panowie Młodzi i Solenizanci zakładają bomby na siebie i podejmują wyzwanie rozbrojenia bomby.
„Strach to odruch. Odwaga to decyzja”
Jakie specjalne wyzwania przygotowaliśmy dla szukających przygód śmiałków:
- Pas Janusza – śmiałek ma zadanie rozbroić bombę przymocowaną do swojej klaty w ograniczonym czasie i przy ograniczonej ilości żyć
- Wszyscy na jednego – śmiałek samodzielnie podejmuje grę przeciwko pozostałym uczestnikom imprezy
- Jeden na wszystkich – śmiałek ponownie sam staje przeciwko pozostałym, ale teraz już jednak nieco inaczej
- Ścieżka zdrowia – bieg po flagę z elementami akupunktury, speedrun’u i silnych emocji. Jak Terminator!!!